Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь

Метадалагічныя дакументы


У мэтах аптымізацыі затрат арганізацый на ўтрыманне маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці, павышэння ліквіднасці структуры актываў пастановай Урада ад 24 лютага 2012 г. № 180 зацверджана Палажэнне аб парадку спісання маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці (далей – Палажэнне).

У Палажэнні ўстаноўлены выпадкі спісання маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці, рэспубліканскімі юрыдычнымі асобамі пры выбыцці з гаспадарчай дзейнасці рэспубліканскай юрыдычнай асобы, недзяржаўнай юрыдычнай асобы, рэспубліканскага дзяржаўна-грамадскага аб’яднання на падставе рашэння, якое прадугледжвае яго знішчэнне (знос, дэмантаж).

Устаноўлены таксама парадак прыняцця рашэнняў аб спісанні маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці і замацавана за рэспубліканскімі юрыдычнымі асобамі на праве гаспадарчага вядзення, аператыўнага кіравання, а таксама перададзена імі ў бязвыплатнае карыстанне недзяржаўным юрыдычным асобам, рэспубліканскім дзяржаўна-грамадскiм аб’яднанням.

Палажэннем устаноўлена, што дакументам, які афармляе камісія пасля разгляду пытання аб спісанні маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці, з’яўляецца акт аб спісанні маёмасці, які падпісваецца старшынёй і членамі камісіі і зацвярджаецца рашэннем кіраўніка або калегіяльнага органа кіравання рэспубліканскай юрыдычнай асобы.

Зацверджаным становішчам вызначаны крыніцы расходаў, звязаныя з выкананнем работ па знішчэнні (зносе, дэмантажы) маёмасці, уключаючы, пры неабходнасці, правядзенне тэхнічнага абследавання, распрацоўку праектнай дакументацыі маёмасці, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці.

Нормамі Палажэння ўстаноўлена, што яго дзеянне не распаўсюджваецца на спісанне маёмасці, улік якой вядзецца ў натуральных паказчыках, а таксама на спісанне, якое ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.

Палажэнне ўступае ў сілу праз тры месяцы пасля яго афіцыйнага апублікавання. 

У трохмесячны тэрмiн з дня прыняцця пастановы Міністэрству фінансаў неабходна вызначыць парадак адлюстравання ў бухгалтарскім уліку аперацый па спісанні маёмасці і зацвердзіць прыкладную форму акта аб спісанні маёмасці, рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання і іншым арганізацыям, падпарадкаваным Ураду Рэспублікі Беларусь, прыняць неабходныя меры па рэалізацыі пастановы. 

Мясцовым Саветам дэпутатаў рэкамендавана вызначыць парадак спісання маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінак, аналагічны парадку, прадугледжанаму Палажэннем.