Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь

Унесены змяненні ў парадак правядзення атэстацыі ацэншчыкаў

Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь 23 ліпеня 2020 г. зацверджана пастанова № 432 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь» (далей – Пастанова № 432), якой унесены змяненні ў Палажэнне аб парадку правядзення атэстацыі прэтэндэнтаў на атрыманне пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка, выдачы пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка, унясенні ў яго змяненняў і (або) дапаўненняў, прадаўжэння тэрміну дзеяння, анулявання і спынення яго дзейнасці, выдачы яго дубліката, уліку выдадзеных пасведчанняў, зацверджанае пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 5 лютага 2007 г. № 148 «Аб мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 13 кастрычніка 2006 г. № 615». 

Так, з 1 мая 2021 года прадугледжана аптымізацыя працэдуры правядзення атэстацыі прэтэндэнтаў і выдачы пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка – Дзяржаўны камітэт па маёмасці будзе выдаваць пасведчанне, якое аб’ядноўвае ў адзін від аб’екта ацэнкі зямельныя ўчасткі і размешчаныя на іх аб’екты нерухомай маёмасці.

«Адзінае» пасведчанне будзе выдавацца таксама ў выпадку прадаўжэння тэрміну дзеяння пасведчання на права правядзення незалежнай ацэнкі капітальных збудаванняў або пасведчання на права ацэнкі зямельных участкаў – пры ўмове наяўнасці абодвух дзеючых пасведчанняў.
У мэтах забеспячэння варыятыўнасці пры выбары атэстацыйнай камісіяй матэрыялаў для прыняцця рашэння аб прадаўжэнні тэрміну дзеяння пасведчання вызначана, што колькасць заключэнняў і справаздач аб ацэнцы за перыяд тэрміну дзеяння такога пасведчання павінна быць не менш трох (не менш аднаго для заключэнняў і справаздач аб ацэнцы аб’ектаў інтэлектуальнай уласнасці).

Апрача гэтага, унесены змяненні ў Палажэнне аб парадку правядзення экспертызы верагоднасці ацэнкі (пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 10 лютага 2011 г. № 173) у дачыненні да экспертаў па правядзенні экспертызы верагоднасці ацэнкі ў частцы канкрэтызацыі парадку падліку стажа работы эксперта ў сферы ацэначнай дзейнасці, у які ўключаюцца перыяды яго работы ў якасці работніка выканаўцы ацэнкі або правядзення ім незалежнай ацэнкі асабіста ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка. Таксама ўдакладнена, што безупыннасць у рабоце эксперта на працягу трох гадоў перапыняецца пры знаходжанні ў водпуску па доглядзе за дзіцём да дасягнення ім узросту трох гадоў і ў выпадку праходжання тэрміновай ваеннай службы. 

Заканадаўствам прадугледжана абавязковае правядзенне экспертызы верагоднасці ацэнкі пры аплатным адчужэнні жылых дамоў і жылых памяшканняў, у тым ліку не завершаным будаўніцтвам, якія знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці. У гэтай сувязі функцыі па правядзенні такой экспертызы прызначанай маёмасці ўскладзены на адпаведныя мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы (за выключэннем адпаведных камітэтаў дзяржаўнай маёмасці абласных, Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў) і дзяржаўныя арганізацыі, арганізацыі, доля дзяржаўнай уласнасці ў статутным фондзе якіх складае больш 50 адсоткаў, арганізацыі, створаныя Беларускай гандлёва-прамысловай палатай. Таксама вызначаны тэрмін правядзення экспертызы – не больш за 15 каляндарных дзён.

Прадугледжана абавязковасць давання ў Дзяржаўны камітэт па маёмасці выканаўцамі экспертызы адмоўных заключэнняў экспертызы верагоднасці незалежнай ацэнкі. 

Акрамя гэтага, вызначаны парадак выкарыстання дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы «Дзяржаўны рэестр ацэншчыкаў».


Апошнія навіны